maandag 28 december 2009

Eindejaarsopmaak

Zo, weer bijna het eind van het jaar en heb nu bijna acht maanden mijn auto, een tijd om de balans op te maken van de problemen die er nog steeds zijn en die ik in 2010 op wil lossen;
  • Ventilator, deze is het net begonnen met het falen. Er komt een rotgeluid uit, je hoort 'm aanlopen.
  • Olieprobleem, het lekken en verbruiken van olie. Ik wil er dit jaar meer inzicht in hebben waar het probleem ligt en waar mogelijk het al op te lossen.
  • Benzinelucht, er komt nog een kleine onverbrande benzinelucht uit de auto. Even kijken wat het probleem is en of het op is te lossen.
  • Check control, met name het lampje wat weergeeft dat m'n kentekenverlichting niet brandt. Heel vreemd, soms brandt 'ie wel en soms weer niet. Geen touw aan vast te knopen.
  • Fuseekogels, deze moeten gewoon vervangen worden.
  • Veerpoten, achter moeten de veerpoten nog worden vervangen.
  • Benzineslang, in het motorcompartiment moet de slang worden vervangen. Dit is door iemand van 't forum opgevallen de vorige keer dat m'n Vijfje op de brug stond.
  • Punten bijwerken met Hamerite.
  • Tempo, even met iemand anders van het forum mijn oude tempo nakijken; ondanks dat de helft het niet deed was die toch fijner, las lekkerder af en die was aangesloten op Check Control, iets wat de huidige tempo die in m'n auto zit niet heeft (die komt uit een "goedkopere" 520i)
  • De auto door APK krijgen; niet geheel onbelangrijk
Ik hoop toch dat ik al die punten in 2010 nog kan aanpakken, dan schiet het tenminste op, dan kan ik daarna rustig kijken naar het opnieuw bekleden van m'n stoelen, of nieuw interieur (sport lichtleder), het zorgdragen voor het exterieur (lak bijwerken, chromen bumpers zoeken, chromen raamlijsten erop zetten).

Tot zover deze update.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten