donderdag 4 juni 2009

Het begin

Wat er tot nu toe is gebeurd in chronologische volgorde, onderaan dit bericht staat wat er nog binnenkort gedaan moet worden.

22 mei 2009 (het begin)
Heb de auto opgehaald van een goede bekende en alles is overgeschreven, ben naar huis gereden met een enorme lach op mijn gezicht en een kofferbak vol met onderdelen. Thuisgekomen meteen even gewassen en in de avond nog een tourrit gemaakt in de omgeving.


23 mei 2009
In de ochtend was ik klaar om een goede vriend van me op te halen om een dag aan de auto te besteden, bij die vriend aangekomen hoorde we een vreemd geluid, na drie pogingen het geluid te achterhalen kwamen we erachter waar het geluid vandaan kwam, namelijk van de linker voorzijde van de auto. Tussen de remschijf en de velg haalden we een vreemd object, aangezien we toch even naar de BMW-dealer moeste voor een lakstift, meteen even gevraagd wat het vreemde object was. Dit bleek een borgveer van de remklauw te zijn; een hoog "Ai" gehalte. Toch maar voorzichtig naar huis gereden en daar aan de auto gewerkt. De werkzaamheden bestond voornamelijk uit de auto binnen schoonmaken en andere achterlichten monteren, chromen achterlichten.

28 mei 2009
Borgveren waren binnen, deze in de avond maar m
eteen gemonteerd en meteen de auto aan andere vrienden laten zien.

31 mei 2009
In de avond met de auto gaan rijden, er kwam opeens een vreemde penetrante lucht uit de ventilatoren, mietje dat ik ben toch maar even de ANWB gebeld, ook de monteur kon de geur niet thuisbrengen. Ik kwam er wel achter dat er een scheur in de overdrukslang van het koelwaterreservoir zat. Ik denk dat dit het probleem was
1 juni 2009
Met de auto gaan rijden om te gaan zeilen, onderw
eg nog een Lamborgini Espada tegengekomen, hoe goed een 6-in-lijn ook klinkt, die V12 klinkt lekker machinaal en goed zeg.

2 juni 2009
Nieuwe koplampen opgehaald bij een ander e28 liefhebber, mooi chroom en in goede staat.

3 juni 2009
Lakstift opgehaald en in de avond maar de koplampen vervangen.

Wat er nu nog gedaan moet worden:
  • Raammechanismen invetten
  • Ruitenwissers vervangen
  • "Nieren" vervangen voor chromen
  • Veerpoten achter vervangen
  • Lakschade corrigeren
  • Stoomreinigen
  • Contactpunten inspuiten zodat deze weer goed contact maken
  • Massapunten controleren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten